donderdag 19 mei 2016

Naar India voor mijn werk

Een paar maanden terug vroeg mijn baas me om naar India te gaan voor mijn werk.  We werken daar samen met een extern bedrijf en we hebben er zelf ook een afdeling.  Ik was wel blij om te gaan, om al de mensen te gaan ontmoeten waarmee ik al zo lang samen werk.  Maar ik had ook wel een beetje schrik: hoe zal dat gaan met mijn eten?  Ze eten veel rijst, dus dat komt goed, hoop ik ....

Eind april was het dan zo ver, vertrekken naar India voor anderhalve week.: 5 dagen in Hyderabad en 5 dagen in Pune.  Ik had me wel een beetje voorbereid en mijn collega in Pune gevraagd om mijn kaartje van de Coeliakie vereniging met wat mag en wat niet mag te vertalen naar het Hindi.  Een goede hulp!

De eerste ochtend aan het ontbijt is dus een ontdekkingstocht.  Eens in alle potten kijken, alle deksels open en toe, veel dingen met sauzen blijkbaar. Dus is dat te betrouwen? Toch efkes navragen.  Het personeel was super vriendelijk en aangezien ze niet zeker zijn halen ze toch de kok er bij.  De kok weet waarover hij praat en de meeste dingen zijn idd niet glutenvrij.  Een paar dingen kan ik toch proberen.  Verder ga ik voor fruit, yoghurt en een eitje, dingen waar ik toch zeker van ben.

's Middags eet ik op het werk en hebben we keuze uit pizza, pasta, rijst... Duidelijk dus, ik ga gans de week voor rijst.

's Avonds blijven we in het hotel want ze raden ons niet aan het hotel alleen te verlaten en we hebben eigenlijk ook niet veel zin om een restaurant te gaan zoeken terwijl we keuze hebben tussen 3 restaurants in het hotel.  We hebben ze alle drie geprobeerd en alle 3 goede service.  Wanneer ze niet zeker zijn of iets glutenvrij is of niet, dan maken ze gewoon iets voor mij persoonlijk klaar: kip, fruit, polenta (om eens iets anders dan rijst te eten).

De eerste ervaring is dus goed.  Na 4 werkdagen op naar Pune.

's Morgens aan het ontbijt ben ik zo blij dat ik glutenvrij brood zie staan! Eindelijk eens iets anders om te eten en een teken dat ze er ook wel wat van kennen. Het personeel is nog hulpvaardiger dan in Hyderabad.  Ik maak duidelijk dat ik coeliake heb en ze onthouden het voor de rest van de tijd dat ik er zit.  Ze begeleiden me heel goed in wat mag en wat niet en maken ook specifiek dingen voor me klaar.  Super service!

Dus om samen te vatten, een hele goede ervaring met veel hulp van het hotel personeel.  Ik moet wel zeggen dat ik in deftige hotels zat en dat het op restaurant in het stad toch wel wat moeilijker gaat.  Ook zijn er weinig mensen die er iets van kennen dus met mijn minieme outside-hotel ervaring denk ik dat je toch een voorraadje eten moet voorzien als je van plan bent om door India te trekken.


In Hyderabad heel duidelijk op de kaart vermeld:
Heb je een "food allergy" dan meld je het gewoon en helpen ze jou! De max!

Lekker ontbijtje in Pune (met glutenvrij brood):

Geen opmerkingen:

Een reactie posten